Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
May 27, 2012, 01:00:27 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Interested in joining the WebsiteBaker team?
For more Information read here or on our new website.
155557 Posts in 21715 Topics by 7737 Members
Latest Member: gx-world
* Home Help Search Login Register
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: CK editor link relation  (Read 179 times)
niekfox

« on: January 30, 2012, 11:25:51 AM »

Goede dag allen,

Heeft iemand misschien al de nieuwe CK editor goed werkend ?

- De eerste versie doet het goed, maar daarin ontbreekt bij afbeeldingen de link relatie mogelijkheid. (voor lightbox e.d.)  In de versie die nu op ASAMP staat is die mogelijkheid wel maar daar zit een fout in. Bij afbeeldingen wordt de lengte / breedte niet automatisch erkend en de uitlijning staat op undefined.

Ik zie een hoop berichten, maar mis de oplossing hiervoor.  (CK editor maakt mooiere code dan de oude FCK)

Voor site bewerkers die geen code kunnen, is de link relatie mogelijkheid wel een uitkomst.

Groet, Niek
Ruud
WebsiteBaker Org e.V.

« Reply #1 on: January 30, 2012, 11:57:12 AM »

Er wordt nog steeds door verschillende mensen gewerkt aan de CKeditor.
Helaas zijn de meeste meldingen in het duitstalige forum.

De laatste die ik nu kan vinden is 0.6.6 en staat hier: http://www.websitebaker2.org/forum/index.php/topic,17981.msg153667.html#msg153667

Let op dat dit soort editors volledig javascript zijn en dus nogal stevig gecched worden door browsers.
Als je upgrade, cache wissen (of bv in FF met de Web-Developer plugin helemaal uitzetten)

Professional WebsiteBaker Solutions
Ruud
WebsiteBaker Org e.V.

« Reply #2 on: January 30, 2012, 12:16:02 PM »

Als ik op de CKeditor website kijk zit die optie helemaal niet in de editor. (http://ckeditor.com/demo )

De enige manier die ik kan bedenken is een afbeelding plaatsen, dan apart via de normale "Link" mogelijkheid een link aan de afbeelding koppelen. Daarbij kan je wel een rel invoeren.

Professional WebsiteBaker Solutions
niekfox

« Reply #3 on: January 30, 2012, 07:50:27 PM »

Hallo Ruud,

Dank voor het antwoord.

In CK-editor versie 0.6.4 van 29 aug 2011, heeft iemand deze voor websitebaker ingevoegd.

Die heeft hem dus beschikbaar gemaakt als module, helaas dus niet werkend wat 'n paar dingen betreft.

Afbeeling hieronder, align en de afmeting van de afbeelding komt soms niet door.

Ik snap dat het ook anders kan alleen maak ik het gebruikers het liever gemakkelijk.

Misschien dat er toch nog een antwoord komt?
« Last Edit: January 30, 2012, 08:12:07 PM by niekfox » Logged
niekfox

« Reply #4 on: February 06, 2012, 05:48:57 PM »

Dankzij 'NorHei' staat hier in het forum (Duits):

V=http://www.websitebaker2.org/forum/index.php/topic,23280.0.html

versie 0,6,7. van CK editor, met makkelijke mogelijkheid tot link relatie en WB droplets.

Heb hem gedownload, toegevoegd en getest, werkt prima.

Groet, Niek
Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: