Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
May 27, 2012, 12:40:48 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Interested in joining the WebsiteBaker team?
For more Information read here or on our new website.
155557 Posts in 21715 Topics by 7737 Members
Latest Member: gx-world
* Home Help Search Login Register
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: Hoe tweede menu oproepen  (Read 215 times)
Meint

« on: January 17, 2012, 09:29:14 PM »

Ik maak gebruik van Show_menu en wil via een menu item in het horizontale hoofdmenu een tweede menu oproepen wat permanent in beeld blijft zolang de parent geactiveerd is. (deze oplossing lijkt me beter dan een dropdown-menu wat voor zover ik weet weer verdwijnt zodra je een keuze uit de dropdown lijst hebt gemaakt.)

Ik ben alleen aan het bedenken hoe ik dit moet realiseren en ben er nog niet uit. Tot nu toe heb ik in de content-wrapper van mijn pagina een div toegevoegd voor menu2 maar nu moet ik er nog achterkomen hoe ik dit oproep.

Wie kan mij hier meer over vertellen?
« Last Edit: January 17, 2012, 09:31:15 PM by Meint » Logged
Hans Baaij

« Reply #1 on: January 18, 2012, 02:27:56 PM »

Denk dat je eerst in je template /  info.php een regel $menu[2]='Navigation2'; moet bijschrijven en dan de optie meerdere menu's in algemene instellingen moet inschakelen. Daana komt er in je pagina instellingen een veldje bij waar je nog een menu kan kiezen.

Natuurlijk ook in je template menu 2 aanmaken.

Hoop dat ik het goed heb huh  cool
Mvrgr Hans
« Last Edit: January 18, 2012, 02:38:41 PM by Hans Baaij » Logged
Vincent

« Reply #2 on: January 18, 2012, 09:08:16 PM »

Ik begrijp je anders dan Hans deed, want je wilt niet een tweede menu aanroepen maar de kinderen van het eerste volgens mij. Als je van de ouders (horizontaal, bijv.) de kinderen (vertikaal menu) op een andere plek in de template wil laten zien, dan is dat eenvoudig iets als

Ouder:

Code:
<?php show_menu(101); ?>

Kinderen:

Code:
<?php show_menu(11, -1); ?>

Als je de ouder ook boven het submenu wilt laten zien (omwille van overzichtelijke navigatie), dan zet je daarboven bijv:

Code:
<h2><?php show_breadcrumbs('',1,true,0);?></h2> 

Er is nog veel meer mogelijk met show_menu2.

Groet, succes,
Vincent
Meint

« Reply #3 on: January 18, 2012, 10:35:13 PM »

Hoi Hans en Vincent,

Bedankt voor jullie reacties. Wat ik zoek is het volgende. Ik heb een horizontaal navigatiemenu van een restaurant met daarin de optie "Menu". Nu is het de bedoeling dat zodra er op "Menu" geklikt wordt er een tweede navigatiemenu zichtbaar wordt. Dit menu moet zichtbaar blijven.

Nu zou het mooi zijn als er een standaard instelling in WB zou zijn waarbij ik een tweede menu op kon roepen maar die is er voor zover ik weet niet. De informatie in de info.php file heb ik uiteraard allemaal aangepast dus dat is allemaal geregeld. Vraag is dus nu alleen hoe ik het verder regel.

De optie van Vincent zou ook prima zijn mits dit in beeld blijft en niet, zoals ik gewend ben van een dropdown-menu, weer verdwijnt zodra ik een keuze heb gemaakt.
Hans Baaij

« Reply #4 on: January 19, 2012, 09:59:54 AM »

Bedoel jij dit? http://www.petersteijaart.nl/
Vincent

« Reply #5 on: January 19, 2012, 12:11:22 PM »

Als je even uitprobeert wat ik je eerder suggereerde, dan zal je zien dat zolang je in een bepaald item van het hoofdmenu zit, je alle kinderen altijd zult zien, welk kind je ook aanklikt. Als dit niet is wat je zoekt heb ik je blijkbaar niet goed begrepen. Voorbeeld: http://www.hpwexecutivesearch.com/en/job-opportunities/solution-consultant.php. Alle vacatures zijn kinderen van de job-opportunities uit het hoofdmenu.

Groet,
Vincent
Meint

« Reply #6 on: January 23, 2012, 11:03:52 AM »

Hoi Vincent,

Bedankt voor de tip! Ik heb wat je voorstelde geimplementeerd en het werkt.

Nu moet ik het alleen nog zien te combinerer met dit verhaal wat ik eerder in het forum voorgelegd heb en waar ik via Ruud het bruikbare antwoord op kreeg: http://www.websitebaker2.org/forum/index.php?topic=23153.new;topicseen#new

« Last Edit: January 23, 2012, 05:48:33 PM by Meint » Logged
Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: