Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
May 26, 2012, 10:05:27 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Interested in joining the WebsiteBaker team?
For more Information read here or on our new website.
155554 Posts in 21715 Topics by 7737 Members
Latest Member: gx-world
* Home Help Search Login Register
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: Problemen met Form/Formulier in WB 2.8.2  (Read 218 times)
Meint

« on: December 26, 2011, 11:51:04 PM »

Wie is bekend met problemen met het Form in Websitebaker 2.8.2. Ik heb een formulier geimplementeerd op de website van een klant. Na verzending van het ingevulde formulier komt de bevestiging naar de persoon die het formulier invulde wel aan maar de bevestiging per e-mail naar de eigenaar van de site komt de ene keer wel aan via de e-mail en de andere keer niet.

In het laatste geval is het ingevulde formulier wel te vinden via de backend van de website op de formulier pagina onder 'Inzendingen' maar de notificatie per e-mail blijft dus uit.

Ik heb inmiddels verschilende e-mailsadressen van mezelf geprobeerd maar met verschillende adressen hetzelfde probleem.

Groet, Meint
« Last Edit: December 27, 2011, 11:47:11 AM by Meint » Logged
Meint

« Reply #1 on: December 28, 2011, 01:10:22 PM »

Een korte update m.b.t. het bovenstaande probleem.

Ik ben er inmiddels achter dat wanneer er twee berichten vlak achter elkaar via het formulier verstuurd worden dat het dan mis gaat en het tweede bericht niet doorgestuurd wordt naar de eigenaar van de website.

Het gaat hier om een afsprakenformulier voor een tandarts. Het zou natuurlijk erg vervelend zijn wanneer een klant een formulier voor het maken van een afspraak waarna er geen contact met hem/haar wordt opgenomen ondanks dat hij een bevestiging per e-mail heeft ontvangen waarin het contact aangekondigd wordt. Dit wordt vervolgens zeer waarschijnlijk een discussie met de tandarts en uiteindelijk een klacht van de tandarts bij mij.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit te verhelpen is. Smiley

Groet, Meint
Ruud
WebsiteBaker Org e.V.

« Reply #2 on: December 28, 2011, 01:35:34 PM »

WB en/of PHP hebben geen problemen met meerdere mails kort achter elkaar.
De enige oorzaak die ik zou kunnen verzinnen is een spam-filter.
Die kan verzinnen dat 2 emails, zelfde afzender, zelfde geadresseerde, kort achter elkaar wel eens spam zou kunnen zijn.

Als er dus dergelijke filters (op zowel verzendende host als ontvangende mailserver) ingeschakeld staan, die eerst uitzetten.
Test anders eens met een gmail adres. Daar kan je mails die als spam worden aangemerkt nog terugvinden.

Professional WebsiteBaker Solutions
Ruud
WebsiteBaker Org e.V.

« Reply #3 on: December 28, 2011, 01:44:23 PM »

Dit wordt vervolgens zeer waarschijnlijk een discussie met de tandarts en uiteindelijk een klacht van de tandarts bij mij.

Begin trouwens naar de klant vooral met de uitleg dat email GEEN aflever garantie heeft.
Ook de tijd die een email nodig heeft om aan te komen is niet gegaradeerd. Gewoonlijk is dit secondenwerk, maar het kan in theorie ook een aantal dagen duren.

Professional WebsiteBaker Solutions
Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: