Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
May 26, 2012, 10:04:18 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Interested in joining the WebsiteBaker team?
For more Information read here or on our new website.
155554 Posts in 21715 Topics by 7737 Members
Latest Member: gx-world
* Home Help Search Login Register
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: Problemen na opheffen pointer  (Read 289 times)
Meint

« on: December 23, 2011, 05:01:40 PM »

Beste forumleden,

Een klant van me wilde eerst de website zien voordat hij besloot om de domeinnaam te laten registreren. Dus heb ik zijn account aangemaakt zonder nog de domeinnaam aan te maken en een domein pointer ingesteld die naar een subdomein van mijzelf verwijst. Nadat ik akkoord van mijn klant heb gekregen heb ik de domeinnaam aangemaakt en de pointer verwijderd.

Maar helaas, zo gemakkelijk gaat het dus blijkbaar niet want automatisch is de subdomein URL op diverse plaatsen in de WB php-bestanden aangemaakt. Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik de config.php aan moet passen met de nieuwe domeinnaam. Ik dacht dat het dan zou werken maar helaas nog steeds niet. Ik kan niet inloggen met de admin direct achter de nieuwe domeinnaam. Er verschijnt steeds localhost voor de URL en inloggen lukt niet.

Ik heb in de kennisbank de informatie gevonden over het verhuizen van een WBsite maar ja, alles blijft op dezelfde plaats staan dus er is niet echt sprake van een verhuizing.

Weet iemand wat ik nog meer moet doen om alles te laten werken? Ook de interne links zijn allemaal op basis van de tijdelijke subdomeinnaam maar uit de informatie uit de verhuizing leid ik af dat dit toch eenvoudig in één keer allemaal aan te passen moet zijn zonder dat ik elke verwijzing afzonderlijk moet aanpassen.

Groet, Meint
« Last Edit: February 01, 2012, 10:47:54 AM by Meint » Logged
Bramus
Moderator
**

« Reply #1 on: December 25, 2011, 12:10:09 PM »

Je zult je config moeten aanpassen waar sub.domein.nl staat vervangen door www.nieuwdomein.nl.

Indien je dat gedaan hebt dan dien je inderdaad de links nog aan te passen, wat mogelijk is om je database te exporteren, deze te openen met bijvoorbeeld notepad++, en daar dan met zoeken en vervangen ook sub.domein.nl vervangen door www.nieuwdomein.nl.

Daarna de database terug importeren en dan zou je klaar moeten zijn.

BRAMUS Internet Services
Meint

« Reply #2 on: December 25, 2011, 11:31:23 PM »

Bedankt voor je uitleg Bramus. Ik loop nu alleen nog tegen het probleem aan dat ik de database niet opnieuw geimporteerd krijg dus moet denk ik eerst uitzoeken hoe ik hem dan verwijder voordat ik een database met dezelfde naam weer importeer. Beetje risky allemaal want ondertussen is de site dus live.
pcwacht
Moderator
**

« Reply #3 on: December 26, 2011, 10:51:11 AM »

Ik zou in dat geval langs alle pagina's lopen, het zijn alleen de plaatjes en links in de wusiwyg die een volledige link hebben.
Dit gaat vaak net zo snel/dan wel sneller en is zeker een stuk betrouwbaarder.

Succes ,
John

http://www.ictwacht.nl = Dutch ICT info
http://www.pcwacht.nl = My first
both still work in progress, since years.....
Bramus
Moderator
**

« Reply #4 on: December 26, 2011, 01:31:42 PM »

Ik zou in dat geval langs alle pagina's lopen, het zijn alleen de plaatjes en links in de wusiwyg die een volledige link hebben.
Dit gaat vaak net zo snel/dan wel sneller en is zeker een stuk betrouwbaarder.

Succes ,
John

Ligt eraan hoeveel pagina's en links je hebt. Ik doe het persoonlijk liever met SQL export, en dan weer de import.

@ Meint als je hulp nodig hebt stuur anders even een PM, ik denk niet dat het heel erg veel werk zal zijn.

Zorg dat je een backup hebt van je database, export je huidige tabellen naar .sql file, pas hem aan met notepad++ en dan CTRL+H en remove dan de tabellen van je live omgeving, importeer de aangepaste SQL file en klaar is kees.

Zorg dan ook even dat je config goed is en dat je files op de juiste plaats staan in de juiste map op je hosting omgeving.

BRAMUS Internet Services
Meint

« Reply #5 on: December 26, 2011, 02:09:42 PM »

Hoi Bramus,

Ik heb besloten om de site even opnieuw te bouwen want ik heb blijkbaar een paar dingen gedaan waardoor ik via de backend in de WYSIWYG editor de teksten niet meer kon zien. Maar ik ga dit zeker nog een keer proberen. Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat het formulier na de nieuwe installatie ineens niet helemaal goed werkt. Maar dat zou een ander topic moeten worden neem ik aan. Ik ga het eerst zelf even proberen uit te vogelen.

Eerst bedankt voor jullie hulp.

Groet, Meint
Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: