Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
February 12, 2012, 05:51:47 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Wollen Sie dem WebsiteBaker Team beitreten?
Nähere Informationen finden Sie unter hier und auf unserer neuen Webseite.
149621 Posts in 21098 Topics by 7537 Members
Latest Member: lotte2
* Home Help Search Login Register
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: iDeal integratie in MPform  (Read 1565 times)
Boudi
Addon Team

« on: December 01, 2009, 01:22:41 PM »

Hallo,

Vorige week plaatste ik een [topic] in het Engelstalige forum aangaande implementatie van iDeal in MPform. Dit om diverse redenen:

- MPform lijkt de standaard te worden wat betreft form handling in WB en is zeer uitgebreid
- iDeal is zo langzamerhand niet meer weg te denken in Nederland
- Andere Open Source CMS aanbieders hebben inmiddels al wèl iDeal mods

Reden waarom ik het vooralsnog daar plaatste was omdat het mijn inziens een module topic betrof en deze niet in het Nederlands aanwezig is.

Maar ik verschuif het topic toch nu naar de NL afdeling omdat het een puur NL dienst is.

Wat heb ik:

- ik heb reeds een werkende testversie van iDeal. Slechts 5 php bestanden. 1 Bestand bestaat uit een door jezelf te wijzigen form (kan text, textarea, selectiemenu, radio/checkbutton o.i.d. zijn). De overige bestanden zijn puur voor het verwerken van de opdracht.

Wat wil ik:

- wat ik wil en ik denk ook een hoop Nederlandse WB users is een implementatie van iDeal in MPform. Omdat ik geen hardcoder ben maar meer een front-end designer liep ik hierop stuk.

Wat mij logisch lijkt is een implementatie van een extra veldtype in de MPform met iDeal ondersteuning die je dan op kunt roepen wanneer je een formulier aanmaakt. Tevens dient er dan een koppeling te komen met de overige 4 bestanden die dan voor de verwerking moeten zorgen.

Zoals gezegd: mijn inbreng is een werkende iDeal testversie. Het enige wat ik (en ik denk een hoop andere NL users) super zouden vinden is een implementatie in MPform zodat wij met ons allen dit in de toekomst aan kunnen bieden aan onze klanten.

Ik hoop op veel en vooral positieve feedback van jullie.

Met vriendelijke groet,

Boudi

...:: Bake the Unbakable ::...
macsmet

« Reply #1 on: December 01, 2009, 08:15:37 PM »

Wow! Goed gedaan. Helaas kan ik je niet helpen (ben ook meer van het ontwerp  grin dan van PHP/SQL script) maar ik hoop dat er iemand is die het wel wil proberen.

Groeten!
G4

« Reply #2 on: December 02, 2009, 01:24:06 PM »

Inderdaad een goed idee. Heb je een werkende testpagina?
Boudi
Addon Team

« Reply #3 on: December 02, 2009, 01:27:08 PM »

Jazeker. Ik PM je wel even.

Argos
Moderator
**

« Reply #4 on: December 03, 2009, 10:55:53 PM »

De iDEAL-koppeling is toch per bank en ISP verschillend?? Hoe denk je een universele koppeling met MPForm te kunnen (laten) maken?

Jurgen Nijhuis
Argos Media
Heiloo, The Netherlands
WB Showcase: http://www.mywebsitebaker.com/pages/showcase.php?v&category_id=1242&count=30
----------------------------------------------------------------
Please don't request personal support, use the forums!
Boudi
Addon Team

« Reply #5 on: December 03, 2009, 11:03:37 PM »

Ik heb een website gevonden waar wij met ons allen wellicht veel aan kunnen hebben:

http://www.ideal-simulator.nl/

Greetz,

Boudi

snark
Guest
« Reply #6 on: January 23, 2010, 01:09:50 PM »

okee dan.. is een volgende stap dan ook naast de mollie/ideal een directe ideal in bakery?

dat zou wel erg vet zijn

Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: